Parentool. De ce avem nevoie să învățăm să fim părinți

Parentool  este un proiect care m-a cucerit imediat cu două cuvinte: moștenire comportamentală. Ideea că ar trebui să ne întoarcem acasă, la copilărie, pentru a știi cum vrem să ne creștem copiii mi se pare esențială. Sunt atât de multe aspecte pe care nu le realizăm încât abia atunci când le (re)întâlnim, începem să le conștientizăm.

Parentool este o platformă online adresată părinților ce are drept scop schimbarea pattern-urilor comportamentale moștenite din generație în generație. Programul își propune să aducă împreună tehnologia (Big Data și AI) cu psihologia.

Povestea Parentool

Petruța Țuligă are 25 de ani, este originară din Târgu-Jiu și în prezent lucrează în cadrul companiei RebelDot, unde se ocupă de zona de Employer Brand. În trecut, a coordonat unul dintre cele mai mari proiecte ale asociatiei IAA Young Professionals – CompetitIAA, având și un mandat de Vice Președintă Resurse Umane.

A terminat facultatea si masteratul la Facultatea de Comunicare și PR la Cluj-Napoca. A avut mereu o înclinare pentru psihologie și comportamentul uman, pasiune întreținută de participarea la cursuri si traininguri specifice. A fost președinta uneia dintre cele mai mari organizatii studențești – AIESEC Cluj. De altfel, această experiență a avut un rol important în dezvoltarea conceptului de Parentool.

Am coordonat peste 100 de voluntari cu care aveam ședințe individuale de coaching. Destăinuindu-se, am observat un pattern comun: fiecare avea câte un pitic pe creier, cum îi numesc eu, ce venea din relația defectuoasă cu părinții lor. Lucru care, ca și în cazul meu, i-a determinat să se îndepărteze de aceștia.

Petruța a crezut tot timpul în faptul că familia ar trebui să fie cuibul la care să te întorci pentru a-ți lua energie și încredere să explorezi lumea.

Am crescut într-o familie în care, în ciuda celor mai bune intenții, ai mei nu au știut tot timpul să gestioneze anumite situații. Am multe răni deschise de pe vremea aia, lucru ce mi-a afectat relația cu ei.

Crescând, mi-am dat seama că de multe ori punem etichetă de părinți și atât. Uităm că și părinții sunt oameni. Că și părinții au fost cândva copii. De aceea, îmi doresc să le ofer un loc care prin informație și acces la specialiști să-i ajute să se cunoască și să fie mai încrezători. De aici motto-ul: Confident parents. Happy kids.

Moștenirea comportamentală și efectul de domino

Petruța a realizat că relația cu părinții și moștenirea comportamentală pe care o avem de la ei, precum și contextul în care am crescut, are un efect de domino.

Un copil abuzat verbal va avea tendința să abuzeze și el, la rândul lui. Persoana care suferă de pe urma acestuia are o probabilitate mai mare să ducă această moștenire în relațiile sale.

Cred în puterea părinților de a schimba lumea. Atunci când ești mic, părinții sunt centrul universului tău. Ei sunt adevărul absolut și ei îți pot da un start benefic. Îmi place tare mult o vorba care e oarecum conectată cu crezul meu: If you pay attention at the begining of the story you can change the whole story.

Parentool și Future Makers

Proiectul a fost înscris într-o competiție de idei numită Future Makers (aveți mai multe detalii la finalul articolului și pe site-ul concursului). Din peste 128 de înscrieri, Parentool a fost unul dintre cele 50 de proiecte alese pentru a intra într-un program de incubare timp de 3 luni, unde au beneficiat de câte un mentor, o serie de ateliere și webinarii, precum și alte resurse.

Parentool este încă la stadiul de idee întrucât platforma necesită software development care, din păcate, este un serviciu extrem de costisitor pe care nu mi l-aș permite din banii personali. Future Makers ar fi un start considerabil.

Teaser proiect

Votează proiectul în competiția Future Makers!

Tot ce trebuie să faci . Nu ai nevoie de cont sau să completezi vreun formular.

Cum va funcționa Parentool

Persoanele interesate vor ccompleta un set de întrebari care fac parte dintr-o scală psihologică licențiată. Răspunsurile generate vor oferi o imagine de ansamblu asupra modului în care părintele a fost influențat de propria copilărie și care este probabilitatea să ducă comportamentele acestea în relație cu copilul. Această analiză se va face printr-un algoritm.

În funcție de rezultate, vor fi afișate articole relevante, precum și specialiști disponibili și un rezumat al hărții comportamentale. Conținutul va fi adaptat la tipologia utilizatorului și se vor da recomandări pe baza acestuia.

Platforma va fi organizată în funcție de stadiile prin care trece un părinte: dorința de a avea un copil, sarcina și etapele de vârstă ale copilului. Partea de conținut disponibilă va fi analizată din mai multe perspective: psihologic, medical și recomandări.

În funcție de problemele pe care le are fiecare părinte, acesta poate accesa prin platformă atât materiale de specialitate, cât și sub forma unui dialog direct cu specialiști.

Platforma se va autosusține printr-un abonament lunar cât mai accesibil pentru toată lumea.

Future Makers

Este un program educaţional de antreprenoriat ce cuprinde o competiţie de idei de business orientate către viitor. Aflat la prima ediţie, Future Makers se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 20 şi 29 de ani. Competiția va angrena peste 1500 de studenţi şi tineri pasionaţi de viitor în ateliere antreprenoriale.

Ne preocupă cum va arăta lumea în 10, 20, 30 de ani şi ne propunem să pregătim România prin iniţiative antreprenoriale. Lansăm o competiţie de idei de business cu premii de 20.000 de euro şi creăm un spaţiu de conversaţie despre cum vor evolua diferite industrii şi ce tipuri de soluţii trebuie să construim astăzi şi care să fie sustenabile în viitor.

9 Replies to “Parentool. De ce avem nevoie să învățăm să fim părinți

  1. Suna foarte interesant. Cred ca mi-ar placea sa folosesc o asemenea aplicatie. As vrea sa aflu mai multe pe masura ce continua proiectul. Ma intereseaza in special intrebarile si algoritmul din spate. am participat de multe ori la tot felul de teste similare si stiu ca acestea nu sunt concludente 100% – adica nu esti doar un tip de personalitate, de exemplu – cum va fi gestionata aceasta parte?

    1. Buna Ana,

      Ma bucur mult de feedback! Daca ai sugestii de imbunatatire mi-ar placea sa le aud.

      In ceea ce priveste intrebarile tale.

      Chestionarul este un instrument psihologic, licentiat, ce este deja folosit de o parte din psihologi in procesele terapeutice si are in spate diverse cercetari privind tipurile de personalitati.

      In ceea ce priveste modul in care va functiona algoritmul: rezultatelor testului i se vor atribui anumite valori. Valorile respective sunt atribuite, la randul lor, unor anumite tipuri de articole. In felul acesta de fiecare data cand se vor posta articole care se preteaza unui user care are tipul de personalitate asociat cu acesta, articolul ii va fi trimis cu prioritate.
      Pe parcursul dezvoltarii platformei va interveni la un moment dat si machine learning care va putea identifica mai bine pattern-urile fiecarui utilizator in parte.

      In plus, continutul platformei va fi customizat pe ceea ce se identifica ca topicuri de interes.

      Sper ca am raspuns intrebarilor tale. Daca nu, te rog, sa-mi scrii linistita pe Facebook sau la adresa petrutat90@gmail.com

      Multumesc!

  2. Mi se pare un proiect ambitios si extrem de complicat. Sunt multe aspecte sensibile ce trebuie avute in vedere, incepand cu profesionistii care se ocupa de scorarea testelor respective (inteleg ca este un test standardizat si validat – dar vin intrebari: cine plateste licenta? cum se face interpretarea rezultatelor? este standardizat pe populatia din Romania? cum se asigura confidentialitatea datelor? – astea mi-au venit in minte in 30 sec.).
    Cum se asigura dialogul direct cu specialistii? Daca sunt psihologi si medici acesti specialisti, de ce sa foloseasca platforma respectiva (eu o vad ca pe o platforma multifunctionala) si nu propriul cabinet? Prin ce ii atrage? Costurile nu sunt doar cu software development, ci si cu asigurarea continutului. Si nu poti oferi astfel de servicii gratuit. Prin ce vei atrage clientii-parinti?
    Inca un aspect: din perspectiva unui psiholog, o platforma ce ofera servicii de psihologie, chiar si orientate exclusiv parintilor, gandita de un nespecialist nu-mi inspira incredere.

    1. Buna Razvan,

      Multumesc frumos pentru inputs! Sunt intrebari pe care mi le-am pus si eu. Voi incerca sa iti ofer un raspuns cat mai concret pentru etapa in care se afla Parentool – si anume la stadiul de idee spre market testing.

      Intradevar este un proiect ambitios si complicat insa, as spune eu, extrem de util si in care cred cu adevarat – lucru ce ma determina sa lucrez la el cat mai mult.

      In ceea ce priveste testul – licenta va fi achizitionata de entitatea Parentool. Da, este adaptat si pe populatia din Romania iar interpretarea acestuia se va face cu ajutorul manualului care il insoteste si a cotelor prezente acolo. Confidentialitatea datelor se va asigura prin partea de development si acord de GDPR.

      Specialistii vor avea o serie de beneficii pentru colaborarea cu Parentool, inclusiv beneficii pe zona de imagine si promovare.

      Legat de costuri – cu siguranta acestea sunt mult mai variate (acest lucru este detaliat in bugetul si planul de business al platformei). Mentionam in articol de partea de development intrucat, daca voi castiga partea de community voting din competitie, voi primi o finantare care sa imi asigure un punct de start – un prototip al platformei – a.i sa o testez si sa o adaptez cerintelor pietei.

      Serviciul nu va fi unul gratuit dar vom incerca sa fie unul accesibil. Sursele de monetizare, incluse deja in planul de business, vor fi diverse tocmai pentru a putea facilita accesul. Daca ai sugestii pe zona aceasta le astept cu mare drag. 😊

      Atragerea parintilor face parte dintr-un plan de marketing pe care il avem deja conturat.

      Legat de ultimul punct cu neincrederea – platforma nu va oferi doar servicii de psihologie. Iar la capitolul neincredere intr-o persoana care nu este specialist – consider ca cel care initiaza idea poate aduce partea de viziune si perspectiva business. Zona de specialitate va fi acoperita de echipa cu care voi lucra (momentan am in echipa 2 mamici si un psiholog care ma ajuta pe zona de consultanta – si cu siguranta echipa va creste treptat).

      Sper ca ti-am raspuns intrebarilor tale si multumesc inca o data pentru inputuri. Cu adevarat valoroase si bine gandite.

      Multumesc!

      1. Petruta, iti multumesc si eu pentru raspuns. Cred in valoarea unor asemenea proiecte, iar complexitatea raspunsului tau indica faptul ca aveti deja ore bune de lucru in spate, nu doar convingerea ca este un proiect fezabil. Iti urez succes si astept cu interes versiunea 0.1

  3. Pare un proiect foarte ambițios și complex. Abia aștept să pot folosi o asemenea aplicație. Am citit deja comentariile anterioare si imi plac răspunsurile date.
    Mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.