Digital Parents Talks #14. Prima mea experiență în comunitatea de părinți bloggeri

Săptămâna trecută am fost la Digital Parents Talks, o comunitate de părinți bloggeri pe care tânjeam de ceva vreme să o cunosc. Prima întâlnire nu a fost niciodată punctul meu forte, în orice s-ar aplica. Întotdeauna am nevoie de o a doua să mă pot simți în largul meu. Și totuși, m-am simțit tare bine la primul meu DPT, deși nu știam pe nimeni. Mi-a plăcut atmosfera de comunitate și bucurie, chiar dacă era o dimineață de sâmbătă ploioasă.

Parenting PR

Digital Parents Talks este o serie de evenimente interactive dedicate bloggerilor părinți și organizate de Parenting PR, una dintre cele mai importante agenții de PR pe nișa de parenting. Adevărul este că urmăresc de ceva vreme evenimentele agenției și mă bucur enorm că am reușit să particip la unul dintre evenimentele lor.

Digital Parents Talks #14. Ce înseamnă SEO în 2018?

SEO este pentru mine o limbă străină. De puțină vreme a început să mă intereseze suficient de mult subiectul încât să investesc timp în a-l descifra. Și ceva energie și răbdare, e drept. Chiar dacă am acest blog de mulți ani, am scris de dragul scrisului, nu neapărat corect din punct de vedere al optimizării online. Acesta-i contextul în care m-am bucurat când am aflat subiectului ediției a 14-a a seriei de evenimente DPT.

M-am întors de la eveniment cu multe întrebări, câteva răspunsuri și vreo două-trei revelații. Invitații acestei ediții au fost Lavinia Pavel, Strategic Manager Parenting PR, și Alexandru Guzi, consultant SEO și Social Media.

Faci SEO, chiar dacă nu știi. Și probabil o faci prost

SEO ăsta e la fel ca brandingul personal. Dacă habar nu ai că ai așa ceva, înseamnă că o faci prost.

Search Engine Optimization înseamnă, practic, optimizarea unui site în motoarele de căutare. Cu alte cuvinte, SEO are o mulțime de instrumente prin care poți îmbunătăți un site astfel încât să fie cât mai vizibil în online. Poate că cea mai simplă rețetă pentru a face SEO corect este și cea mai evazivă: un site bun trebuie să aibă structură, conținut și promovare.

Erau multe informații pe care le știam la nivel de teorie, dar și altele pe care le-am aflat acolo. Dar cum abia le asimilez pentru mine, mi-e greu să povestesc despre ele. Voi povesti însă partea cu revelațiile, poate ajută să le dau mai departe.

Cu ce gânduri am plecat acasă

La începutul evenimentului, Lavinia Pavel a întrebat în sală de ce sau pentru cine scriem. Primul gând (și câteva răspunsuri, de altfel) a fost acel clasic scriu pentru mine. De câte ori nu am zis asta? Da, scrisul este terapie, iar în ultima vreme mă ajută enorm, dar nu scriu doar pentru mine. Scriu pentru a da mai departe niște experiențe, niște idei, niște povești. Iar uneori pur și simplu nu ne gândim îndeajuns la asta. La cine ajung aceste gânduri?

Probabil că în 2008, când am început să scriu pe blog, scriam mai mult pentru mine. Mă gândeam mai puțin la structură, la obiective, la research. Era mai degrabă un jurnal online, cu un aer romantic și filosofic.

Discuția despre obiective deschisă de Lavinia m-a pus pe gânduri. Nu pentru că nu aș știi care îmi sunt obiectivele fiecărui articol, ci pentru că niciodată nu m-am gândit la o pregătire și evaluare reale.

Mi-am mai dat seama că până să relansez acest blog nu mi-am folosit deloc pregătirea de cercetare. M-am concentrat mai mult pe partea de scris terapeutic, neglijând structura și felul în care a mai fost abordat subiectul respectiv.

Alexandru a vorbit despre reactualizarea celor mai importante articole, ca tehnică de reindexare în google. E vorba atât de o actualizare propriu zisă a conținutului din articolul respectiv, cât și data publicării. Un fel de evergreen content, articole cu informații actuale și relevante, oricând valabile pentru cititori.

Resurse SEO

Dacă vă interesează subiectul și sunteți la început în chestiunea asta cu SEO, las mai jos câteva resurse utile pentru a vă verifica site-ul:

  1. (puteți analiza gratuit maxim 10 site-uri/zi)
  2. (analiza vitezei cu care se încarcă site-ul vostru și soluții pentru îmbunătățire)
  3. (Accelerated Mobile Pages – optimizare pentru mobil)
În loc de concluzie

Mă fascinează ideea de comunitate, mi se pare cea mai eficientă manieră de a crește personal și profesional. Iar comunitatea asta, Digital Parents Talks, este una dintre cele mai faine întâlnite de mine. Iar sâmbătă, în sala aceea colorată, am simțit bucuria de a sta cu cei care au aceleași interese.

Cât despre povestea cu SEO, am plecat cu o listă lungă de remedieri și cu un morman de termeni tehnici, încă dezordonați în mintea mea. A fost exact impulsul de care aveam nevoie să investesc mai mult timp și energie în îmbunătățirea site-ului meu.

Sponsorii evenimentului: Lidl & OK Center.

Foto: Mihai Răitaru

Au mai scris despre eveniment:

 

4 Replies to “Digital Parents Talks #14. Prima mea experiență în comunitatea de părinți bloggeri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.